Planen

Jag var fem år och skulle bli veterinär när jag blev stor. Jobba med hästar skulle jag göra. Att inseminera grisar och hjälpa kor att kalva var inte ett alternativ. Jag skulle ha världens friskaste hästar själv. Vackra skulle de vara också. Vackra sådär på ett lurvigt sätt med busiga ögon och mycket man och svans att fläta. Tillsammans skulle vi galoppera över ängarna.

Jag var tio år och skulle bli veterinär när jag blev stor. Jobba med hästar skulle jag göra. Att inseminera grisar och hjälpa kor att kalva var inte ett alternativ. Jag skulle ha världens friskaste hästar själv. Vackra skulle de vara också. Vackra sådär på ett elegant sätt med en blank päls. Tillsammans skulle vi vinna svenska mästerskapen.

Jag var femton år och skulle bli veterinär när jag blev stor. Jobba med hästar skulle jag göra. Att inseminera grisar och hjälpa kor att kalva var inte ett alternativ. Jag skulle ha världens friskaste hästar själv. Vackra skulle de vara också. Vackra sådär på ett maffigt sätt med hög nacke och kraftfulla rörelser med mycket svung. Tillsammans skulle vi vinna världscupen.

Jag var tjugo år och inte lika säker längre. Kanske skulle jag bli läkare istället. Ha ridningen som en hobby och hitta en kille att dela mitt liv med...

Jag är trettio år och inget blev som jag trodde. Ingen veterinärutbildning, inga hästar, ingen kille. Livet förändrades. Jag förändrades. Jag fann mitt liv i naturens skönhet och kämpar för dess välmående. Jag bodde på andra sidan jorden och såg livet ur en annan vinkel. Jag testade min kropps gränser och insåg att jag kan klara allt jag företar mig. Jag fann mitt livs kärlek. I form av en kvinna. Jag nådde stupet, övervann skräcken och jag vågade hoppa.

Att mitt liv skulle bli så här fantastiskt kunde jag aldrig ens drömma om! 


Postat av: Anna W

Jag gillade upplägget! Tänker på mina egna drömmar jag hade som barn och som idag fortfarande håller ett hårt grepp men inte händer så mycket mer med. Som dina vetrinärdrömmar. :o)

2011-11-01 @ 12:53:59
URL: http://jagskriverlite.blogspot.com/
Postat av: Maria Vernersson

Välkommen! Jag gillar din text (förutom "fann mitt call"). "Insåg att jag kan klara allt jag företar mig" låter väldigt djärvt för mig (kanske för att jag är fyrtiosju)

2011-11-01 @ 13:28:55
URL: http://marmoria.blogspot.com/
Postat av: Ethel

Mina drömmar som barn förvandlades också till något annat med åren. Tur kanske att man utvecklas och finner andra viktiga saker. Fin och positiv text!

2011-11-01 @ 17:50:18
URL: http://tittelina.blogspot.com
Postat av: Anna Marie

Känner igen mig! Veterinärplanen och alla djur,men det blev något annat. Snyggt skrivet!

2011-11-02 @ 07:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: