Ondska

Desto äldre jag blir och desto fler människor jag möter desto fler avskyvärda och onda handlingar kommer jag i kontakt med. Ofta är det mot vänner och familjemedlemmar, vilka vi borde älska och skydda mest, som dessa handlingar begås. Personligheter förändras ofrivilligt, delar av liv förstörs och frågor lämnas obesvarade.

Jag funderar över huruvida avskyvärd och ond handling automatiskt medför avskyvärd och ond människa. Jag slits mellan uttryck som hämnden är ljuv och vänd andra kinden till. Jag försöker verkligen se båda sidor av situationerna men för mig finns tveklöst något sådant som oförlåtliga handlingar och jag anser att vissa människor förtjänar ett värre öde än de tilldelats. I hemlighet hoppas jag att karma verkligen existerar och att uttrycket what you give is what you get inte bara är påhittat för att få människor att tänka efter en extra gång innan de gör något elakt. Och jo, även om man inte får lov att säga det, så får faktiskt ibland det faktum att en annan människa mår dåligt mig att må lite bättre.
Postat av: Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

Kikar förbi här och önskar dig en trevlig helg ;)

2011-12-09 @ 15:54:28
URL: http://sense.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: