Skönhet

Blir så trött på all ytlighet som samhället överröser oss med. Vi får indirekt inpräntat i oss från det vi är små barn att vårt värde som människor sitter i det yttre och att vi för att passa in måste vara smala och vältränade med bländvita leenden och välrakade ben. Att vara en smart, välutbildad och empatisk människa kommer först på andra plats.

Det vackraste för mig är att få vakna bredvid den jag älskar. Jag vill titta in i hennes underbara ögon innan hon sminkat sig. Jag vill känna hennes ben mot mina innan hon rakat dem. Jag vill känna hennes kropp mot min innan hon klätt den med ett ytligt skal av kläder. Jag vill kyssa henne innan hon borstat sina tänder. Jag vill dra mina fingrar genom hennes hår innan hon kammat det.

Det är inte då samhället talat om för henne att hon är som vackrast men det är då hon är som vackrast för mig.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: