Framtiden



Mycket förändringar just nu och det får mig att fundera över framtiden. En framtid, som jag oavsett hur mycket jag funderar, inte kan se... ska jag vara ärlig så vet jag nog inte ens hur jag vill se den...

I mitt huvud ser det ut som en skog med ett virrvarr av stigar att välja mellan. Vissa stigar löper parallellt utan att någonsin mötas och det är därför en omöjlighet att vandra dem båda. Jag kan se den andra stigen och människorna som valt den och jag kan till och med avundas dem deras val. Men jag kan aldrig vända om på den stig jag befinner mig och ta mig dit. Vissa stigar korsar varandra och det är lätt att välja efter humör och känsla när man kommer till korsningen. Vissa stigar leder tillbaka till samma korsning och jag får chans att återigen göra samma val medan andra stigar leder till en ny korsning med nya val. Skogen vimlar av stigar att det är i princip omöjligt att hitta tillbaka till utgångsstigen då man gjort ett antal val och vikt av från den några gånger.

Så hur gör man då när man står vid en korsning utan att veta vart stigarna leder? Hur tar man redan i förväg reda på vad ens val kommer att utesluta i framtiden?
Postat av: M*

- fin bild <3

2011-11-27 @ 13:50:48
URL: http://ILROMANISTA.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: