Ohetero

Alltid detta ständiga behov av att sätta människor i fack på grund av vem de älskar. Fack baserade helt och hållet på detaljer i deras privatliv som ingen egentligen har med att göra. Som om ett eller några få ord skulle kunna beskriva ett helt komplicerat väsen. Som om ett eller några få ord som det heteronormativa samhället valt skulle göra att de utrett, genomskådat och förstått sig på dig.

Ohetero.

Ett mer exakt fack än så kan jag inte ge er. Och jag ser inte det som ett problem. Det fungerar alldeles utmärkt för mig. Jag vet nämligen inte vad jag är. Och det kvittar!

Vad jag däremot vet är att detta simpla lilla ord innebär att jag blir kär på ett lite annorlunda sätt än majoriteten av världens befolkning. Det innebär även att jag helt utan giltig anledning blir hatad av delar av denna befolkning och att jag inte har samma rättigheter som resten av världen. Och det innebär att jag jämt och ständigt måste komma ut till människor som något annat, därför att de tar för givet att jag är som dem. Att inte stå för den jag är och därmed kunna vara mig själv är inte ett alternativ. Men det är tröttsamt gott folk. Jävligt tröttsamt! 
Postat av: Anonym

vill bara önska dig en jättebra kväll! :)

2011-11-17 @ 17:15:33
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: Patricia♡

Hoppas att du har en fin kväll:)

2011-11-17 @ 20:47:53
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Haidi Jakobsson

Godmorgon! :'] hihi

2011-11-18 @ 09:20:39
URL: http://haidisblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: