Villkorslös kärlek



Jag är tillbaka i soffan framför tvn med en valp sovandes på bröstet. Värmen från hennes kropp och ljudet av de korta, snusande andetagen fyller mig med så mycket kärlek att mitt bröst vill svämma över. Hon gnyr till men tystnar som fort jag smeker henne över den mjuka, svarta pälsen som fortfarande är så kort att den knappt hunnit bli lockig ännu. Jag fylls av en förundran över hur en främlings hjärtslag och tröstande hand kan ersätta den mamma och de syskon som hon ända fram tills för bara några timmar sedan tagit för givna. 

Hon slickar min hand när jag ger henne en lätt puss på huvudet och bara sådär har en band som aldrig kommer att kunna brytas bildats mellan oss.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: