Som bitar i ett pussel

Det är en så otroligt skön känsla när allt man har gått och funderat på och oroat sig över löser sig. Klumpen i magen försvinner och man inser att man hade kunnat bespara sig själv åtskilliga timmar av funderande och oroande. Jag är bra på att fundera. Jag kan vända och vrida på saker och ting i evigheter och spela upp alla möjliga tänkbara scenarion i tankarna. Jag tolkar händelser och uttalanden. Jag tolkar kroppspråk och formuleringar. Jag går igenom exakt vad jag ska säga och göra för att lösa ett problem. Och jag inbillar mig saker. 

Jag önskar att jag hade haft tillräcklig tillit till min förmåga att ta kloka och välgenomtänkta beslut för att slippa gå och fundera. För den förmågan har jag. Jag är om jag får säga det själv otroligt duktig på att ta tag i problem istället för att stoppa huvudet i sanden. På ett eller annat sätt löser jag allt. Vi löser allt.

Bitar börjar falla på plats. Vårt nya liv börjar ta form.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: