Självrannsakan

Efter att ha rannsakat mig själv och funderat över situationen jag för tillfället befinner mig i kan jag konstatera två saker om mig själv:

1. Jag lider av duktighetssyndromet.
2. Jag är ett kontrollfreak.

Vidare konstaterar jag att dessa två egenskaper inte alltid är en bra kombination. Funderar även över hur jag kan ta lärdom av situationen. Hur kan jag ta något som just nu, av någon inte helt klar anledning, gör mig sjukt irriterad, vända det till något positivt och lära mig av det?

Kanske är det hög tid att jag lär mig att det ibland är okej att göra något "good enough". Det kanske inte är katastrof att inte ges de bästa förutsättningarna för att göra ett perfekt jobb. Fuck yrkesstolthet! Hädanefter ska jag bara flyta med, göra det jag blir ombedd att göra och sluta vara så förbannat frustrerad hela tiden. Det är ändå bara jag själv som mår dåligt av det. Varför kämpa för något som ingen annan verkar se?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: